Page 36 - GREC14N_SKG_03
P. 36
Landmark | How it works
SKG
UMBRELLAS:
THE ANATOMY
The history of the iconic sculpture at the New Waterfront.
Η ιστορία του εμβληματικού γλυπτού στη Νέα Παραλία.
by Evi Dimopoulou
THE BEGINNING THE INSPIRATION
In 1993 it was placed at the The artist wanted to create
entrance of the M.M.C.A., and a practical object familiar to
in 1995 at the entrance of the everybody, a symbol of protection
Venice Biennale, becoming from heavy rain and also ruthless
the Exhibition trademark. sunshine. Σκοπός του καλλιτέχνη
Τοποθετήθηκαν το 1993 στην ήταν η δημιουργία ενός οικείου
είσοδο του Μ.Μ.Σ.Τ., ενώ το προς όλους καθημερινού
1995 κόσμησαν την είσοδο της αντικειμένου, συμβόλου
Μπιενάλε Βενετίας αποτελώντας προστασίας από δυνατές βροχές,
σήμα κατατεθέν της έκθεσης. αλλά και άγριες λιακάδες.
THE LOCATION THE CHARM
The sculpture is placed in
Thessaloniki since 1997, and in One can walk through the
2013, after the redevelopment umbrellas and touch them; also,
of the New Waterfront, it was the sculpture is often illuminated
mounted on a wooden platform at nights, when several social
facing the sea. Βρίσκονται στη actions are held. Μπορεί κανείς
Θεσσαλονίκη από το 1997, ενώ να περάσει ανάμεσά τους και
το 2013, μετά την ανάπλαση της να τις αγγίξει, ενώ κάποια
Νέας Παραλίας, τοποθετήθηκαν βράδια φωταγωγούνται στο
σε ξύλινη εξέδρα μπροστά στη πλαίσιο διάφορων κοινωνικών
θάλασσα. εκστρατειών.
THE DESIGN THE JOURNEY
The installation reaches a A version of the Umbrellas is
height of 13 m., is made of installed since 1998 at Faros,
stainless steel and the fine Psychiko, in Athens, and since
metallic bars penetrating June this year they are also placed
the 40 umbrellas are also on a beach outside Alexandria,
functioning as supports of Egypt. Από το 1998 μια εκδοχή
the construction. Η κατασκευή τους έχει τοποθετηθεί στο Φάρο
φτάνει τα 13 μέτρα, είναι Ψυχικού στην Αθήνα, ενώ από
από ανοξείδωτο χάλυβα και φέτος κοσμούν επίσης μια
οι μεταλλικές γραμμές, που παραλία της Αλεξάνδρειας στην
διαπερνούν τις 40 ομπρέλες, Αίγυπτο.
βοηθούν στη στήριξή της.
THE ARTIST TODAY
George Zongolopoulos Integral part of the city’s
dedicated himself to sculpture waterfront, it represents a
in 1938, and due to the meeting point for any hour
constant renewal of his works of the day and among the
he earned the epithet “the most photographed places in
eternal adolescent”. Ο Γιώργος Thessaloniki. Αναπόσπαστο
Ζογγολόπουλος αφοσιώθηκε στη κομμάτι της παραλίας, αποτελεί
γλυπτική το 1938, ενώ η συνεχής σημείο συνάντησης για όλες τις
ανανέωση των έργων του, του ώρες της ημέρας και είναι ένα από
έδωσε το προσωνύμιο «ο αιώνιος τα πιο πολυφωτογραφημένα μέρη
έφηβος». στην πόλη.